5.17.2006

برای دوستداران فوتبال...



دراین هفته اتفاق بسیار مهمی در شهر ما افتاد که ورود اولین تیم جام جهانی از توگوبه آلمان بود که در یکی از بهترین هتلهای اینجا مستقر شدند. بقیه عکسها رو هم میتونید درسایتی که برای تیم توگو درست کردند ببینید . درعکس شماره بیست و هفت هم شهردار شهر کوچک ما روبا کراوات زرد رنگ می بینید. البته یکی از شگفتیها برای من این مسئله ست که مردم شهر کوچک ما معمولا با سیاه پوستان معدودی که در اینجا زندگی میکنند رابطه خاصی ندارند و کلن سیاه پوستان آفریقایی را به چشم بدی نگاه میکنند. در این چند ماه اخیر هم چند بار سیاه پوستان در شهرهای مختلف آلمان مورد حمله نژادپرستها و نازیها قرار گرفتند و هر بار راهی بیمارستان شدند . ولی در این واقعه به گفته هفته نامه محلی اینجا حدود دوهزار نفر از شهرهای دور واطراف به بدرقه این بازیکنان آمده بودند.

اینروزها تب جام جهانی در آلمان اینقدر داغ شده که همه جا فقط پلاگاردها و پرچمهای مربوط به جام جهانی دیده میشه . حتی در دراگستورها روی شامپو و یا وسایل تمیزکننده هم مارک جام جهانی روزدند . از انواع و اقسام حوله و جوراب و تی شرت و کفش و شلوار تا سنجاق سر و بسته بندی شکلات و مربا...خلاصه همه جا پر است از حال وهوای جام جهانی. بهشتی برین برای فوتبال دوستان و فوتبالیستها.

در سایت ای بی میتونید انواع و اقسام این جنسها رو ببینید. اینهم سایت رسمی جام جهانی فوتبال دوهزار و شش به زبان انگلیسی. در اینجا هم میتونید به قسمتی از سرود رسمی فوتبال جام جهانی که هفته دیگه به بازار میاد و توسط خواننده معروف آلمانی هربرت گرونه مایرکه به دو زبان خوانده شده گوش بدید .فقط باید صفحه رو کمی به پایین اسکرول کنید .

|