12.01.2005

Give no chance to AIDS...



Originally uploaded by shadowplay.


در کانال بچه ها، بنام کیکا که در آلمان پخش میشه، برنامه ایی هست بنام لو گو، که اخبار برای بچه هاست. هر شب بمدت ده دقیقه با بهترین تفسیرات و توضیحات، بچه ها رو با مشکلات و مسائل دنیا آشنا میکنند . امشب بخاطر روز جهانی ایدز ، چند دقیقه ایی با عکس و نقاشی و تفصیلات در مورد این بیماری توضیح داده شد . من توجه خاصی به این خبر کردم . در این توضیحات به این اشاره کرده بودند که بیماری ایدز از راه خون یا ترشحات تناسلی سرایت میکنه و ا زطریق بوسه و کنتاکت بدنی قابل سرایت نیست . برای توضیح ترشحات تناسلی اشاره کردند به سکس، که باید زن و مرد مراقبت های مخصوص بعمل بیارن و از همه بهتر استفاده ازکاندوم برای مرده . به صورت دخترم که نگاه کردم کمی سوال برانگیز بود، فهمیدم که بعضی از این نکات براش کاملا قابل فهم نیست . فکر کردم که حالا لابد از فردا باید جوابگوی سوالاتش باشم در مورد این خبر.

میدونید که امروزه با دیدن ویدئو کلیپهای موزیک و حتی در آگهی های تجارتی ، سکس مسئله ایست اجتناب ناپذیر که هم از نظر تجارتی بسیار جذابه و هم از نظر تحریک کنجکاوی جوونها برای خرید . خنده دار اینجاست که مثلا آگهی یک شکلات و یا حتی کرم صورت هم ، زن لختی رو نشون میده که با شهوت بسیار یا به شکلات گازی میزنه یا اینکه کرم رو به صورتش میماله .یا حتی چند وقت پیش در آگهی یک بستنی چوبی معمولی مدام زنها و مردهای لخت با سر و صداها و آه و ناله های آنچنانی همراه با چشمان شهوت برانگیز رونشون میدادن که در آخر کار به جاهای باریک کشید و خلاصه یک گاز آنچنانی به بستنی هم زده شد . بعد اینجاست که من بعنوان یک مادر باید توجه کنم ،فرزندم با دیدن این تصویرها چه سوالاتی ممکنه در مغز کوچکش بوجود بیاد و من چگونه باید جوابگو باشم اونهم طوری که بفهمه ؟ تنها راه نجات در چنین لحظه هایی خاموش کردن تلویزیونه .

این سوال بارها برام پیش اومده که از چه سنی باید بچه ها رو در مورد تمام این مسائل روشن کرد و بهشون اطلاعات کافی داد ؟ وقتی که می بینم دخترم از مدرسه با خودش ورقه ایی رو آورده که در اون آلت تناسلی دختر و پسر بوضوح نشون داده شده با توضیحات کامل و اینکه در کلاس سوم ، درسی در مقوله جنسیت براشون در نظر گرفته شده، باید خودم را آماده کنم که بزودی برای دختر هشت ساله ام در این باره توضیح بدم . در هر صورت میدونم که اهل دروغ و تعریف داستانهای خیالی نیستم . چند وقت پیش دخترم در برنامه ایی دیده بود که دختر یازده ساله ایی بچه دار شده و از من میپرسید مامان این که عروسی نکرده چجوری نی نی آورده ؟ چون فکر میکنه که فقط بعد از عروسی کردن، بچه دار شدن ممکنه . یا این سوال که مامان سکس یعنی چی ؟ و من در جواب فقط بهش گفتم که فعلا فهم و درک این مسئله براش سخته، باید صبر کنه تا بزرگتر بشه ، بعد براش تو ضیح میدم . حالا امشب در اخبار لوگو شاید براش کمی روشن شده باشه که سکس چیست و چگونه اتفاق میافته.

به عقیده من در دنیایی که بیماریهایی از قبیل ایدز گریبانگیر انسانها هستند، بد نیست که ما پدر و مادرهای کنونی یا آینده قبل از اینکه فرزندانمون ،اطلاعات غلط در مقوله سکس و روابط جنسی پیدا کنند، خوب به این جریان فکر کنیم و خودمون رو آماده جوابگوئی درست و صحیح و علمی به بچه ها بکنیم . زیرا که فقط با آگاهی درسته که شاید در آینده فرزندانمون بتونن از مبتلا شدن به چنین بیماریهای مصون باشند و محفوظ . از سکس و روابط جنسی و توضیحاتش یک غول نسازیم ، روراست باشیم و از این چهار چوب تابوهای مسخره بیرون بیاییم .

مخصوصا در ایران که بغیر از فرهنگ ما که متاسفانه پر از تابوهای کوچک و بزرگه ، حکومت خشکه متعصب ایران هم با رواج مزخرفات دینی و عقیدتی و جلوگیری از پخش اطلاعات درست و آزاد در این موارد باعث میشه که بچه های ما یا نتونن سوالاتشون رو بدون رو دربایستی و خجالت مطرح کنند و یا اینکه جوابی از پدر ومادرها نگیرند . یادمون باشه که دوره و زمونه عوض شده وما موظفیم فرزندانی آگاه و روشن تحویل جامعه بدیم بکوری چشم عقب افتادگی و جهالت.

|