3.04.2006

وقتی بچه ها بجه دار میشوند ...


هفته گذشته خبر مادر شدن یک دختر دوازده ساله آلمانی در هامبورگ دوباره بحث بچه هایی که بچه بدنیا می آورند رو سرزبانها انداخت . این دختر دوازده ساله در حال حاضر جوانترین مادر آلمان بحساب میاد و داستان از این قراره که پاتریسیا در رابطه ایی که با دوست پسر هفده ساله اش داشته حامله شده و یک پسر بدنیا آورده . مادر و پدر این دختر متوجه اضافه وزن او شده بودند ولی فکر میکردند که او زیادی غذا میخوره . تا خلاصه شب چهار شنبه هفته گذشته پاتریسیا با دل درد شدید به کلینیک بچه ها مراجعه میکنه و بعداز معاینه دکترها متوجه میشن که او حامله ست و بزودی بچه بدنیا میاره و چون این کلینیک بخش زایمان نداشته او را به بیمارستان منتقل میکنند و نزدیکهای صبح صاحب فرزند پسری میشه . دکتر او از سالم بودن نوزاد خبر میده و هم چنین از اینکه این زایمان بدون هر مشکلی انجام گرفته . مادر و پدر پاتریسیا از هم جدا شدند و مادر او با شخص دیگری زندگی میکنه و حدود شانزده ماه پیش خودش هم صاحب فرزندی شده که خوشبختی دخترش را آرزو میکنه. پدر پاتریسیا هم با اینکه اول شکه شده بوده ولی بعد با اعتقاد به اینکه عشق قویتر از همه چیزه میگه که از مادر شدن دخترش ناراحت نیست. پاتریسیا در مدرسه شاگرد خوبی بوده و به کلاس ششم دبیرستان میره . پلیس هامبورگ این واقعه رو به عنوان یک تجاوز جنسی میبینه و میگه از اونجاییکه پاتریسیا هنوز بچه ست ،‌ این جریان سو استفاده جنسی از یک بچه حساب میشه ولی پدر پاتریسیا اینگونه فکر نمیکنه ومیگه که این دو بچه با هم دوست بودند. از آنجاییکه پاتریسیای دوازده ساله هنوز به سن قانونی نرسیده طبق قوانین بچه او باید به فرزندی قبول بشه یا یک سرپرست داشته باشه . هم چنین باید مشخص بشه که مادر و فرزند در کجا زندگی میکنند و زندگی رو باید چگونه بگذرونند .
در آلمان در سال دو هزار و چهار ، دویست و شصت و نه دختر کمتر از پانزده سال مادر شدند. حدود یکروز بعداز پاتریسیا دختر پانزده ساله دیگری هم پنهانی نوزادتازه بدنیا آمده خودش رو به محل جمع آوری کاغذ برده و در آنجا بدور انداخته و پلیس که بچه را مرده پیدا کرده در حال تحقیقات لازمه است و فعلا جزئیات این اتفاق هم معلوم نیست .
این مسئله که چگونه این دختران تی نیجر میتونن حاملگی خودشون رو از مادر و پدر اطرافیانشون پنهان کنند هم پدیده عجیبیه . محققین حدس میزنند که بخاطر پایین بودن سن این دخترها باور کردن اینکه شاید در این سن حامله باشند از طرف اطرافیان کمی سخته و به این خاطر اطرافیان این دختربچه ها با اینکه متوجه تغییرات بدنی آنها میشوند ولی به بارداری فکر نمیکنند .
وزارت خانواده و مرکز سلامتی در آلمان هم در اینمورد تحقیقاتی انجام داده اند و به این نتیجه رسیدند که اکثراین دخترانی که در سنین کم صاحب فرزند میشوند از خانواده های ساده و نه چندان مرفه جامعه هستند که شاید ترس از آینده باعث شده که زودتر به فکر تشکیل خانواده بیافتند. آنها فکرمیکنند که بچه تنها چیزیست که به آنها تعلق داره و به همین خاطر کمتر به فکر سقط کردن میافتند .جالب توجه اینجاست که پدران جوانی که آنها هم اکثرا پایین تر از هجده سال هستند با اینکه ناگهان با وظیفه پدری روبرو میشن ولی این سالهای آخر اکثرا در کنار دوست دخترهای خودشون مسئولیت پدری را قبول کردند .
در مورد عکس بالا هم یک توضیح کوچک بدم که یک وقت فکر نکنین چرا بقول معروف در آستانه عید نوروز چنین عکس برفی بی رنگ و بویی رو گذاشتم !!! این عکس رو همین چند ساعت پیش از پنجره انداختم . اینجا از صبح برف شدیدی میاد و قراره تمام هفته ادامه پیدا کنه حالا چطور باید حال و هوای عید رو پیدا کرد و خونه تکونی کرد و سبزه سبز کرد نمیدونم . فقط دیگه دارم از دست این سرما دیوونه میشم... ببینم شما نمیدونین من تو این خراب شده چکار میکنم ؟

|