9.29.2006

از هر دری ...


این چند روزه خیلی ماجرای فضانوردی خانم انصاری رو دنبال کردم . چقدر بده که ما ایرانیها بجای پرداختن به اصل مطلب مدام از مسائل فرعی صحبت میکنیم . اگر خانم انصاری پول هنگفتی برای رفتن به فضا و رسیدن به آرزوی بچه گی خودش پرداخت کرده مربوط به خودش میشه و بنظر من کاملا غیر منطقیه که کسی بیاد بگه این خانوم این پول رو از کجا آورده یا چرا کار دیگری باهاش نکرده ؟ حتی آخر هفته پیش که خونه یکی از دوستان دعوت بودیم, میگفت که این خانوم حتما با جمهوری اسلامی کار میکنه !!! فکر میکنم در اینجور نقد و بررسیها بوی حسادت از دور میاد .کی دوست داشت جای خانم انصاری نباشه ؟ فکرش رو بکنید از پنجره سفینه که به بیرون نگاه میکنید , کره زمین مثل یک توپ آبی رنگ و زیبا, وسط فضایی سیاه معلقه و ستاره ها در دور واطرافش میدرخشند و همه چیز از بعد دیگر و حالت دیگری قابل رویته . خانم انصاری با اینکاری که کرد خیلی بیش از پولی که پرداخت کرد بدست آورد . اولا که اسمش رو در تاریخ ثبت کرد و دوما تمام خبرگزاریهای دنیا هزاران عکس و خبر این ماجرا رو نشر و پخش کردند که مطمئنا قسمتی از آن هم سهم خانم انصاری میشه و ایشون بعداز مدت کوتاهی پولی رو که پرداخت کرده دوباره بدست میاره . یاد جریان دختری افتادم که هشت سال پیش در اتریش توسط مردی بظاهر روانی دزدیده شد و در اتاقکی زندانی شد و بعد از هشت سال موفق شد از دستش فرارکنه . حتما داستان ناتاشا کمپوش رو شنیدید . این دختر جوان یکهفته بعدا ز فرار از زندانی که هشت سال در اون بهترین سالهای عمرش رو در تنهایی و انزوا گذرونده بود تصمیم گرفت که جلوی دوربین از خاطرات و زندگی اش در اسارت صحبت کنه . چند روز پیش در مجله اشترن خوندم که تکه یک دقیقه ایی از مصاحبه اش به مبلغ بالای هزار یورو به خبرگزاریهای مختلف دنیا فروخته شده و بسیاری از این خبرگزاریها از جمله تلویزیون خصوصی آر تی ال آلمان بیش از صدهزار یورو برای پخش کامل این مصاحبه تقریبا یکساعته پرداخته . ناتاشا یکماه بعداز فرارش میلیونر شده . بگفته خودش مقداری از این پول رو به سازمانهای خیریه هدیه میکنه . بسیاری از خبرگزاریها بهش پیشنهاد آپارتمان و حقوق و کار و همه چیز دادن در صورتیکه باهاشون همکاری کنه و الان هم در پی بدست آوردن اطلاعات بیشتری در مورد رابطه شخصی این دختر با مرد مذکور هستند . ناتاشا و زندگیش از این به بعد سر زبانهاست و اوتا آخر عمرش احتیاج به کار نداره , زیرا که از نظر مالی زندگیش تامینه .
در بلاگ نهیب سکوت بیشتر دراینمورد بخوانید .
حکایت خانم انصاری هم همین جریانه و خانم انصاری نه تنها پولی از دست نداده بلکه بیزینس جدیدی هم بدست آورده .
یکی از ماجراهای بسبار جالب و بنوعی خنده دارهم که در این چند روز اخیر خوندم داستان یک متجاوز بیگناهه که گفته شده ایشون در خواب راه میرفته و بعد شبی که در خانه یکی از دوستانش خوابیده بوده, به اتاق خانم میزبان میره و به او چندین بارتجاوز میکنه و بعد هم به اتاق خودش برمیگرده . زمانیکه این زن با وحشت خانه را ترک میکرده تا به اداره پلیس بره , چشمان عجیب و برقدار این مرد رو مشاهده کرده . بعداز تحقیقات فهمیدن که آقا مثل چند نفر دیگر از خانواده اش , مبتلا به بیماری بنام اسلیپ واکره که همون در خواب راه رفتنه و به همین خاطر دادگاه بعداز بررسی ماجرا ایشون رو بیگناه تشخیص داده . خبر به زبان آلمانی.
چند تا لینک هم معرفی میکنم که اگر دوست داشتید سری بزنید . با تشکر از دوست خوبم داوود که بعضی از این لینکها رو برای من فرستاد.
اولین لینک بلاگ دخترک ناز و خوشگلی بنام کیمیا سعادت که هشت سال داره و خودش به تنهایی بلاگ مینویسه. پدر این دختر ناز نویسنده بلاگ ساغنده که بسیار جالب و خواندنیه , با اینکه خیلی دیر به دیر آپدیت میشه .
اینجا هم عکسهای بسیار زیبایی از عکاسان مختلف هست که اگر وقت و علاقه داشتید , حتما ببینید .
اینجا ساعت اینترنتی هست برای کسانی که وقتشون زیاد نیست و باید بغیر از گشت و گزارهای اینترنتی به کار و کاسبی های دیگر هم برسند .
اینجا هم میتونید وقت بگیرید ببینید چند ساعت پای کامپیوتر نشستید.
اینجا هم ویدئو های آموزشی زیاده .
ببخشید طولانی شد خلاصه از هر دری سخنی این بدبختی رو هم داره . سبز باشید.

|