12.21.2006

ایام کریسمس ...

اینهم عکس هرمی که خودم ازش استفاده میکنم . البته ببخشید که بهتر نشد چون با یک برنامه معمولی طرحش کردم . به دوستانی هم که اصلا احتیاج به وزن کم کردن ندارند یا اینکه از لاغری رنج میبرند باید بگم که همین هرم رو باید در تغذیه روزانه تون بهش توجه کنید و مطمئن باشید که از همه نظر تغذیه سالمی خواهید داشت .
برای دوستانی که هنوز متوجه مقدارمواد غذایی در هرم نشدند یکبار دیگه مقدار همه چیز رو میگم . توجه کنید همه چیزهایی که در این هرم وجود داره رو اجازه دارید در یکروز بخورید فقط باید به مقدارش توجه کنید .
شیرینی یکبار در روز باندازه یک مشت یا یک ظرف کوچک یا یک تکه کیک ...
روغن یک تا دو قاشق غذاخوری در روز
کره یک تا دو قاشق چایخوری در روز
لبنیات سه بار در روز مثلا یک ورقه پنیر باندازه کف دست یا یک تخم مرغ یا یک کاسه کوچک ماست و یا یک لیوان شیر .
گوشت یکبار در روز باندازه یک استیک
سبزیجات دو بار در روز یا بیشتر ...اگر شد بصورت خام
میوه دو بار در روز مثلا یک سیب و یک پرتقال .در خوردن میوه های شیرین مثل موز یا انگور باید کمی صرفه جویی کرد .
نان یا سیب زمینی , ماکارونی یا برنج پنج بار در روز هر بار یک پرس کوچک . مثلا اگر برنج میخورید میتونید باندازه دو پرس کوچک با خورشت مصرف کنید و بعد دو تا جدول رو ضربدر بزنید . یا مثلا اگر دو تا تکه نان اندازه کف دست خوردید باید دو تا جدول رو ضربدر بزنید .
آب هم شش لیوان در روز یا بیشتر هر بار باندازه یک لیوان یک چهارم لیتری .خوردن چای و قهوه ممنوع نیست . در خوردن نوشابه های شیرین صرفه جویی کنید و اگر آب میوه مصرف میکنید حتما با آب قاطی کنید . نوشابه های الکلی هم هر روز نباید مصرف بشن و اگر مصرف شدند نباید زیاده روی بشه .
برای یک قاشق چایخوری عسل , مربا یا کاکائو ویک عدد قند یا یک قاشق چایخوری شکر هم هر بار باید یک خط در یک گوشه ایی کشید و این خط ها نباید از چهار تا در روز بیشتر بشن .
اینروزها اینجا تب کریسمس همه رو مریض کرده , آلمانیها شدیدا در استرس هستند , مغازه ها پر از آدمهای بد اخلاق و گیجه , فروشنده ها هم که بخاطر شلوغی حسابی خسته و در هم و برهم هستند . خلاصه این جشن کریسمس که بقول خودشون جشن عشقه براشون فعلا فقط باعث استرس و خستگی شده . روز یکشنبه هم شب مقدسشونه که در این شب خانواده ها دور هم جمع میشن و با هم شامی میخورند و بعد از شام بچه ها کادویی هاشون رو از زیر درخت کریسمس برمیدارند و با خوشحالی باز میکنند . البته چون فقط بچه ها هدیه کریسمس نمی گیرند و مادر وپدرها و دیگر اعضای خانواده هم کادو میگیرند , گاه بعداز گرفتن کادویی با هم درگیری لفظی پیدا میکنند و به پر و پاچه هم میپیچند و بعداز روزهای تعطیلی استرس عوض کردن جنسهای خریده در فروشگاه ها هم شروع میشه . خلاصه اینروزها هر چه زودتر سپری بشن بهتره .
طی این چند سال هم زمانی که تنها بودم و هم الان در این ایام و ایام عید نوروز خودمون بوضوح حس میکنم که برای ما عیدی وجود نداره . توی این بیست و یکسال هنوز کریسمس برام معنای خاصی پیدا نکرده و با اینکه عید نوروز خودمون رو خیلی دوست دارم ولی حال و هواش اینجا نیست . خلاصه زندگیست بدون عید !
راستی شب یلدای همگی هم مبارک , امیدوارم که به همه خوش گذشته باشه . ما که اصلا نمیدونستیم شب یلداست تازه بعد هم که فهمیدیم کاری از دستمون بر نیومد . میگم که زندگیست بدون این عیدها و جشنها ...
حتما از درخت کریسمس شهرمون هم اگر شد عکس میگیرم و در اینجا میذارم . دوستانی هم که عکس این هرم رو نمی بینند . در اینجا ببینند یا به من ایمیل بزنن که براشون با ایمیل بفرستم .
این فیلم کوتاه رو هم ببینید و بخندید .

|