2.08.2007

گزارش ...


مقاله ایی خوندم در مجله شترن که بسیار تکان دهنده بود . الان دوروزیست که بعداز خوندن این مقاله هنوز هم از نظر فکری درگیرش هستم . تمدنی که ما در آن زندگی میکنیم بغیر از خرابی و سقوط چیز دیگری رو به همراه نداره. خیلی با خودم سر و کله زدم که دراین مورد بنویسم یا نه ؟ نمیدونم تا چه حد خوندن این مطلب قابل استفاده ست , ولی فکر میکنم که برای جوانها و برای مادر و پدرها به احتمال قوی آموزنده است .البته گزارش اینترنتی این مقاله با گزارشی که در مجله بود بسیار فرق داره . گزارش مجله خیلی درد آور تر و غیر قابل تحملتر بود . به همین خاطر چکیده ایی از ترجمه دست و پا شکسته اینترنتی این مقاله رو , به همراه بعضی از نکاتی که در مجله درج شده , در اینجا میذارم .


پورنو جوانان را دیوانه میکند!!!

دوازده , سیزده یا چهارده ساله هستند . دستان یکدیگر را نمیگیرند . یکدیگر را نوازش نمیکنند و نمی بوسند . اگر یکدیگر را لمس کنند فقط برای داشتن سکس است , خام و وحشیانه .
توماس روت جامعه شناسی که در شهر اسن آلمان این مطلب را دنبال میکند , میگوید : آنها همه چیزرا در مورد سکس و چگونگی انجام آن میدانند , ولی سوالات ما را در مورد عشق اصلا درک نمیکنند . یکی از دلایل مهم این مشکل ازدیاد پورنوگرافیست . در ویدئو تک ها , در اینترنت , در تلویزیون های خصوصی و در تلفن های همراه ...بسیار ی از مادر و پدرها کنترل فرزندانشان را در مورد استفاده از این وسایل از دست داده اند . حتی بعضی از آنها فیلمهای پورنو را در حضور فرزندانشان تماشا میکنند و برخی هم روابط جنسی خود را آزادانه و درمقابل فرزندان انجام میدهند .در این مقاله در مورد پسر ده ساله ایی گزارش شده که میگوید: مادرش برای او و دوستانش شو اجرا میکند , فیلم پورنو به نمایش میگذارد و یا به او اجازه میدهد که زمانیکه با دوست پسرش همخوابه میشود , به تماشا بنشیند . زمانیکه از مادر این پسر بچه در این رابطه سوال میکنند مادر با تعجب جواب میدهد : اصلا نمیدانم شما چه تان شده , این فقط سکس ست کاملا نورمال . این تصویرها بچه ها راکاملا درگیر میکنند .آنها قدرت درک آنرا ندارند. فقط به نوعی این نصاویر را تقلید میکنند .در ناحیه ایی از شهر کلن به پسر شش ساله ایی برخوردند که در زنگ تفریح دخترکی را به گوشه ایی میکشانده و شلوار هر دویشان را پایین میکشیده و سعی بر تقلید عمل جنسی با او داشته ست . مادر این پسر شش ساله اعتراف میکند که با دوست پسرش و پسر شش ساله اش به دیدن فیلمهای پورنوی هارد مینشسته , فیلمهایی که بیشتر دارای صحنه های تجاوز و وحشیانه ست . یکی دیگر از دلایل مهم این رفتار ناهنجار در میان جوانها و بچه ها گوش دادن به موزیکهای رپ از گروههای زیدو , بوشیدو گروهی بنام دکتر زنان است که در مدرسه ها و در میان بچه های مدرسه ایی بسیار رواج دارد . شعرهایی که در این رپها خوانده میشوند همه در مورد تجاوزهای وحشیانه و رفتار جنسی ناهنجار هستند که باعث از بین رفتن احساسات شخصی و احساس شرم می شوند . در حقیقت بچه هایی که اینگونه به سن بلوغ میرسند , درخود یک تصویر بیمار از عشق و رابطه جنسی دارند . آمار تجاوزهای جنسی در میان جوانان در طی ده سال اخیر بسرعت بالا رفته ست . در سال دوهزار و چهار بیش از چهار هزار جوان بخاطر تجاوزهای جنسی بعداز دیدن فیلمهای هارد پورنو , حتی به خواهر خودشان , دستگیرشده اند .

البته تمام این مقاله رو بخاطر اینکه کاملا شکه کننده و حال بهم زنه نمیتونم براتون ترجمه کنم . ولی همین تکه ی کوچک نیز از این مقاله خبر از یک پدیده درد آور و جدید در میان فرزندان آینده این کره خاکی میده . جوانهایی که تجاوز کردن وحشیانه رو به عشق ورزیدن ترجیح میدن . مسئله دیگری که بهش اشاره شده بود این بود که تازگیها پدیده ایی بنام گنگ بنگ در میان جوانها رایج شده که تجاوز وحشیانه چندین پسر به یک دختره . تازه دخترها هم بعداز اینکه مورد تجاوز قرار میگیرند به خود میبالندو بصورتی لذت هم میبرند. اکثر این بچه ها از خانواده های سطح پایین جامعه هستند . خانواده هایی با ناهنجاریهای اجتماعی . ولی همه بچه ها در این سن و سال خواه و ناخواه در محیط مدرسه و دوستانشون با این جور مسائل آشنا میشن . این حقیقت تلخ فقط مختص جوانهای آلمان نیست , مدتهاست که در همین اینترنت اگر جستجو کنید به سایتهای ایرانی هم برخورد میکنید که همین رفتار رو ترویج میدن . فکر میکنم که این مشکل در ایران هم جند سالیست کما بیش وجود داره .
خوندن این مقاله بااینکه شکه کننده ست ولی لازم و ضروریست . برای اینکه ببینیم دنیای ما به کجا رسیده . شاید بشه تصور کرد که در بیست سال آینده به کجا خواهد رسید ...وقتی که بهش فکر میکنم نفسم بند میاد
.

|