1.23.2007

فراخوان برای کمک مالی به آرش سیگارچی


آرش سیگارچی را دریابیم .

آرش سیگارچی، سردبیر ِ پیشین ِ روزنامه‌ی «گیلان امروز» در سال 1383 در پی مبارزات آزادی‌خواهانه‌اش پس از احضار و بازداشت‌های پیاپی، پس از انتشار مقاله‌ای پیرامون کشتارهای سال 67، دستگیر و ابتدا به 14 سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به 3 سال تقلیل یافت. سال گذشته اشکان سیگارچی، برادر آرش، که پی‌گیر کارهای آرش بود، در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست داد. چندی پیش، پس از آن‌که آرش زخم‌هایی در زبان مشاهده می‌کند، پزشکان بیماری ِ او را سرطان بدخیم زبان تشخیص می‌دهند. معمولن افراد مسن که در مصرف سیگار و الکل زیاده‌روی می‌کنند، مبتلا به این نوع از سرطان می‌شوند. اما نگرانی و استرس نیز سیستم ایمنی بدن را به شدت ضعیف می‌کند و از آن‌جا که آرش از سه سال گذشته پیوسته در شرایطی به‌سر می‌برد که جان و روان ِ هر انسانی را به چالش می‌کشد، مبتلا شدن‌اش به چنین بیماری‌ ِ خطرناکی چندان جای تعجب‌ ندارد. بهبود آرش، علاوه بر درمان ِ پزشکی، بسته به شرایطی‌ست که در آن به‌سر می‌برد. امروز نگرانی و فشار ِ مالی ناشی از مخارج سنگین درمان در ایران نیز مانع ِ بزرگی در روند ِ بهبود ِ آرش شده است. چه‌بسا عامل روانی به همه‌ی مبارزات آرش نقطه‌ی پایانی ببخشد.
مخاطب این فراخوان دوستانی هستند که در خارج از کشور زندگی می‌کنند. آرش و خانواده‌اش به اندازه‌ی کافی تاوان نابسامانی در آن ویرانه را پس داده‌اند. کمک مالی به آرش یکی از شیوه‌های امید بخشیدن به او و سبک کردن بار ِ نگرانی ِ ناشی از تأمین هزینه‌های کمرشکن درمان است. ما که تحت فشارهایی که روح هم‌وطنان‌مان را در داخل شکنجه می‌دهد، زندگی نمی‌کنیم، می‌توانیم با پرداختن مبلغی هرچند کم سهمی کوچک در مبارزه برای تسریع ِ پروسه‌ی بهبودی ِ آرش به عهده بگیریم. قدمی کوچک برداریم برای بهبود جوانی که شجاعانه در راه دفاع از حقوق بشر زبان ما شد و خواسته‌های دمکراتیک ِ ما را بر قلم راند. کمک کنیم‌ تا این زبان شجاع و بی‌پروای ما، باز هم حرف بزند.
با کلیک کردن روی لوگوی "Make a Donation " می‌توانید کمک‌ ِ مالی ِ خود را به شماره حسابی که در آلمان باز شده واریز کنید و یا با کیلک کردن روی لوگوی "ایستاده چون شمع" وارد وبلاگ آرش شوید. حواله‌ی پول در سراسر جهان به این شماره حساب مطلقن فاقد هرگونه کارمزد برای شماست. گزارش ِ مبلغ موجود در حساب متعاقبا به اطلاع عموم می‌رسد و ایمیل زیر برای پاسخ به پرسش‌های احتمالی است.
Help.arash@gmail.com

پیشاپیش سپاسگزاریم.

دوستان خوبم اگر علاقه دارید این مطلب رو در بلاگتون بگذارید , به من در قسمت کامنتها یا با ایمیلم خبر بدید تا براتون فایلهای لازم رو بفرستم . مرسی .

|