1.27.2007

زن پستی ...


لابد در مورد زن پستی قبلن شنیدید؟؟؟
زن پستی پدیده اییست که چندین ساله در خارج از ایران مد شده . پسران جوانی که سالها پیش ایران رو به هر دلیلی ترک کردند بعد از زندگی چندین و چند ساله اینسوی آبها و خوش گذرانیهای جسته و گریخته در دیسکو و بار و جاهای دیگر ...و دوستی و رابطه با زنان خارجی , ناگهان وقتی متوجه بالا رفتن سن و سفید شدن مو و خلاصه علامات دیگر میشوند , تصمیم به گرفتن زن از سرزمین مادری میگیرند .
داستان از اونجا شروع میشه که مرد قصه به مادرش زنگ میزنه و از حال و احوال بد و تنهایی شکایت میکنه و مادر هم که تمام عمر آرزوی داماد شدن پسرکاکل زریش رو داشته, به جنب و جوش میافته و حسابی خوش خوشانش میشه و یک دقیقه بیشتر طول نمیکشه تا لیست طویلی از دختران خوب و دم بخت و سربزیر و تحصیل کرده و چه چه رو در اختیار پسرش میذاره . از روز بعد هم دست به کار میشه و با خانواده های دختران از همه جا بیخبرتماس برقرار میکنه و از پسر نازنینش و از هنرها و سطح سواد و ماشین آخرین سیستم و مال و منال او در خارج از کشور تعریف میکنه و خلاصه در مدت کوتاهی یک زن دست اول , تر و تمیزو آکبند برای پسر عزیزش پیدا میکنه . پسر هم خوشحال تصمیم به تدارک سفری به سرزمین مادری میگیره , تا بتونه انتخاب مادر رو از نزدیک ملاقات کنه .
دروطن از انتخاب مادر بسیار سرخوش میشه, از کجا میتونست در مملکت غریب چنین زن خوشگل و خوش هیکل و خانوم و این وآنی پیدا کنه ؟؟؟ دختر هم که قبلا فکر میکرده, شوهر آینده اش حتما باید دست کم تیپ برد پیت یا بهرام رادان باشه, با اینکه تو ذوقش میخوره , ولی بخاطر زرق و برق دنیای خارج و آزادیهای بی حد وحصر غربت و خلاص شدن از قوانین خانه پدر و مادر و همچنین رو کم کنی پیش فامیل و اقوام که کما بیش همه پسر و دختری رو به خارج فرستادند ,حاضر به این وصلت میشه .
عروسی مجللی در میگیره وهمه حیرت زده از مال و منال و ابهت آقای داماد از خارج آمده که یک پا اروپایی , آمریکایی , یا کاناداییست آرزو میکنند که کاش چنین لقمه ی چربی , قسمت دخترشان هم بشه !!!
روز موعود فرا میرسه , عروس و داماد قصه ما راهی فرنگستان میشن و خلاصه با کلی عشق و علاقه در مورد روزهای زیبا و فراموش نشدنی آینده شون صحبت میکنن و نقشه ی رفتن ماه عسل به رم یا پاریس و یا یک سفر دور دنیا با کشتی رو میکشند.
این خواب و رویا برای عروس خانوم قصه ما, زمانی همانند یک حباب میترکه و از هم میپاشه, که آقا داماد در آپارتمان سی متریش رو در یک خانه فکستنی و قدیمی, در یک خیابان دورافتاده باز میکنه .

از روز بعد تازه کابوس شروع میشه . داماد ماشین قدیمی اش رو نشون میده و از کردیت چند هزار دلار و یورویی برای مخارج عروسی میگه ... در مورد کارش توضیح میده که رئیس فلان کارخونه نیست, بلکه کارگر یا کارمند ساده یک اداره ست با یک حقوق معمولی که نیمی اش برای کرایه خانه, بیمه وقرض و قوله و این و آن همان روز اول ماه کم میشه و مابقی اش هم حتی بزور کفاف خرید ماهیانه رو میده . بعد هم کم کم اخلاقش تغییر میکنه و مرد جنتلمن و فهمیده اول داستان تبدیل میشه به یک هیولای بد ریخت و قیافه و بداخلاق . دریغ از یک گفتگو یا یک بوسه ساده یا یک نگاه ...
آقا داماد هم تازه میفهمه که دختر باکره و سر بزیر قصه , چندین دوست پسر و سقط جنین رو تجربه کرده و دست پخت خوب و خانه داری بینظریش تبدیل شده به غداهای سوخته و شلختگی ممتد...دریغ از یک حرف دلنشین و کلمه عاشقانه ...

یکی دوسال بعد آقا داماد قصه ما , با یک شیشه مشروب و چند بسته سیگارنشسته جلوی تلویزیون و به حال خودش اشک میریزه . عروس خانوم بعداز گرفتن پاس و آپارتمان و پیدا کردن کار, چند روزیست که فلنگ رو بسته و در رفته !!! از همه بدتر دفترچه پس انداز و پالتو پوست و تمام وسائلی هم که هنوز قسطش تموم نشده جای خالیش در آپارتمان آقا داماد پیداست .
باور کنید این فقط یک قصه نیست, حقیقتی ست که اینجا بارها بهش برخورد کردم و بارها بخاطرش غمگین شدم . سرنوشتی که گریبانگیر بسیاری از هموطنان در اینسو و آنسوی آبهاست .
خانومهای دم بخت بخدا اگر کسی بهتون عکسش روخارج ازکشور, توی یک شهر قشنگ, کنار یک ماشین آخرین سیستم و یک ویلای آنچنانی با کت و شلوار کریستین دیور, نشون داد فکر نکنید مال خودشه ...اینجا خیابانها پراز ماشینهای آخرین سیستم هستند و کت و شلوار کرایه ایی زیاد !!!
آقایونی که دنبال یک زن خوب هستید , از گفتن حقیقت در مورد زندگی خودتون در غربت نترسید و خجالت نکشید و به مادرانتون سفارش زن ندید بلکه خودتون قدم اول رو بردارید , خودتون به دنبال عشق برید. بخدا زندگی فقط پول نیست ...عشق کمیابه !!!

باز با اینحال برای همه عروس و دامادهای پستی بهترین آرزوها رو دارم .
آسمان دلتون پرعشق با کردیت کارت یا بدون اون ...با ماشین آخرین سیستم یا پای پیاده ...با ویلای بزرگ یا آپارتمان کوچک.
در حاشیه... برای خواندن خبرهای جدید درمورد کمکهای مالی برای آرش سیگار چی لطفا از بلاگ شهلا شرف عزیزدیدن کنید

|